Regeneracja po treningu – jak sobie pomóc?

Wysiłek fizyczny, który sobie fundujemy podczas treningu, wyprowadza organizm ze stanu równowagi. Wywołuje mikrouszkodzenia mięśni, wpływa na gospodarkę hormonalną oraz pobudza układ nerwowy. Aby szybko dojść do formy po ciężkim treningu, warto zadbać o bioodnowę. Tę z kolei można wspomóc stosując używane przez sportowców, suplementy na regenerację. Poniżej przedstawiono kilka z tych, które wspomagają organizm w powrocie do równowagi.

Serwatka

Bardzo łatwo przyswajalna, stosowana najczęściej bezpośrednio po treningu. Zawiera wysoce skoncentrowane aminokwasy rozgałęzione (25 %) wykazujące działanie antykataboliczne i działanie regenerujące. Izolat białek sforsowany razem z kreatyną, będzie miał dodatkowo znaczny wpłaty na rozwój masy mięśniowej, nawet u osób w starszym wieku.

Kreatyna

Występuje naturalnie w organizmie, głownie w mięśniach. Tam działa korzystnie na poziom energii ATP. Spożywana jako suplementy na regenerację, wpływa na proces odnowy komórek, i tym samym pozwala na zwiększenie częstotliwości treningów.

Wzmocnienie przed treningiem

Suplementy nie mogą zastąpić dobrej, zbilansowanej diety. To ta powinna dostarczać wszystkie potrzebne składniki odżywcze. W zależności od potrzeb, można jednak stosować suplementy wspomagające wytrzymałość, motywację, a przy okazji, pośrednio wpływające na regenerację. Częstymi produktami będą tu: kreatyna, tauryna, antyoksydanty (witamina C czy witaminy z grupy B) oraz betaina.

Comments are closed.