Na jaką formę kreatyny warto się zdecydować?

Można zaobserwować, że kreatyna z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem. W produkt zaopatrują się bowiem nie tylko sportowcy, ale również osoby, które trenują amatorsko. Nie wszystkie osoby początkujące wiedzą jednak, jaka będzie dla nich najlepsza kreatyna.

Monohydrat kreatyny

Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że jest to najtańsza forma kreatyny. Specjaliści, a także osoby doświadczone rekomendują na początek monohydrat. Warto wiedzieć, że bardzo duża liczba badań wykazuje nie tylko doskonałą przyswajalność tej formy kreatyny, ale również działanie anaboliczne. Do ewentualnych minusów należy jedynie zaliczyć zatrzymanie wody w komórkach. Można zatem będzie zaobserwować skok wagi już po pierwszych dniach stosowania. Zawodowcy są zdania, że zdecydowanie najlepsze efekty z wszystkich rodzajów kreatyn daje wspomniany monohydrat.

Jabłczan kreatyny

W najprostszym możliwym ujęciu jabłczan kreatyny jest połączeniem cząstek kreatyny, a także kwasu jabłkowego. Godny uwagi jest fakt, że dzięki obecności wspomnianego kwasu jabłkowego, jabłczan jest zdecydowanie stabilniejszą formą kreatyny w porównaniu do monohydratu. Oczywiście nie jest to dodatek, który mógłby w jakikolwiek sposób negatywnie oddziaływać na zdrowie. Suplement wykazuje się ogromną odpornością na enzymy żołądkowe. W ten sposób nie dojdzie do rozpadu kreatyny na kreatyninę. Jabłczan można również stosować przez dłuższy czas.

Comments are closed.